Близьку багатопланетну систему виявили астрономи

зірка HD 260655 Астрономи виявили нову багатопланетну систему в нашій галактиці, яка знаходиться на відстані 33 світлових років від Землі, що робить її однією з найближчих відомих багатопланетних систем.

У її центрі знаходиться маленька і холодна М-карликова зірка HD 260655, і астрономи виявили, що на ній розташовані щонайменше дві планети земного розміру. Кам’янисті світи, швидше за все, непридатні для життя, оскільки їх орбіти відносно тісні, а це означає, що планети піддаються впливу дуже високих температур, за яких існування рідкої води на поверхні неможливе. У жовтні 2021 року Мішель Кунімото, член наукової групи TESS Массачусетського технологічного інституту, стежила за даними супутника, коли помітила пару періодичних провалів у світлі зірки HD 260655. Вона прогнала виявлені сигнали через систему наукової перевірки супутника, і вони були класифіковані як потенційні планети. Процес класифікації та подальшого підтвердження нових планет часто може тривати кілька років. У випадку HD 260655 цей процес був значно скорочений завдяки архівним даним.

Вчені перевірили, чи ця зірка не спостерігалася раніше іншими телескопами. Завдяки щасливому випадку HD 260655 була включена до списку зірок, отриманих масштабним спектрометром з високою роздільною здатністю HIRES – інструментом, який працює у складі обсерваторії Кека на Гаваях. HD 260655 також була включена до іншого незалежного огляду CARMENES – приладу, що працює у складі обсерваторії Калар Альто в Іспанії. Оскільки ця інформація була закрита, команда звернулася до членів HIRES та CARMENES з метою об’єднати їх дані.

У ході спільної роботи над двома наборами архівного матеріалу приблизно за шість місяців дослідники встановили статистично значущі ознаки того, що сигнали, виявлені TESS, дійсно були двома орбітальними планетами. Потім команда ретельніше вивчила дані TESS, щоб визначити властивості обох планет, включаючи їх орбітальний період та розмір. Внутрішня планета, що отримала назву HD 260655b, обертається навколо зірки кожні 2,8 дня і приблизно в 1,2 раза більша за Землю. Друга зовнішня планета, HD 260655c, рухається по орбіті кожні 5,7 дня і в 1,5 раза більша за Землю.

Переглядів: 1310 | Додав: news | Теги: зірка HD 260655, багатопланетна, система | Рейтинг: 5.0/1