Яйця динозаврів із кристалами всередині знайдено

Палеонтологи часто виявляють скам’янілі яйця динозаврів, аленедавня знахідкавчених у Цяньшаньській западині в Китаї по-справжньому особлива: копалини яйця сферичної форми і розміром з грейпфрут до цього не траплялися дослідникам.

яйце динозавр Stalicoolithidae кристал

зображення: Journal of Paleogeography

На думку вчених, ці яйця мають особливості, властиві сімейства Stalicoolithidae. Наскільки близькими були динозаври, відповісти поки що не можна, але всі зразки цієї родини викопних яєць мають спільні риси, особливо вторинну шкаралупу, яка і відрізняє їх.

Яйця з Цяньшанської виділяються розміром, вони більші за звичайні Stalicoolithidae (10,5 і 13,7 см завдовжки і 9,9 і 13,4 см завширшки), тому їх виділили в новий підвид, який названий Shixingoolithus qianshanensis.

Найцікавіше ж, що за мільйони років за ці яйця заповнилися кристалами кальциту — мінералу із класу природних карбонатів. Подібні знахідки трапляються досить рідко.

Які саме тварини відкладали такі яйця, поки що сказати складно. Їх важко зіставити з даними про відомі види динозаврів, тому сьогодні існує величезна кількість сімейств та видів, відомих лише за їхніми яйцями. Вчених класифікують їх, щоб вести хоч якийсь облік таких знахідок.

Палеонтологи вважають, що Цяньшанська западина подарує ще чимало подібних відкриттів Крейдяного періоду, у тому числі кісток динозаврів: товщина Крейдяного шару скам’янілостей у цьому регіоні становить 887 метрів.

Категорія: Новини світу | Переглядів: 2123 | Додав: news | Теги: Stalicoolithidae, яйце, кристал, Китай, Динозавр | Рейтинг: 5.0/1