Зміни у складі ядра Землі виявили вчені

Міжнародна команда вчених, що опублікувала свої результати в журналі Nature Geoscience, розкрила таємницю тонкого шару на межі ядра Землі. Цей шар, товщина якого не перевищує кількох сотень кілометрів, викликав багато питань серед вчених упродовж багатьох десятиліть.

Дослідження показало, що поверхневі води Землі можуть проникати у глибини, впливаючи складу зовнішньої частини рідкометалічного ядра планети. Протягом мільярдів років вода просочувалась у надра Землі через тектонічні плити, досягаючи межі ядра та мантії на глибині близько 3000 кілометрів під поверхнею. Тут вона вступає в хімічну реакцію з матеріалами ядра, що призводить до утворення багатого воднем і збідненого кремнієм шару.

Ці результати, отримані в ході експериментів під високим тиском, вказують формування плівкової структури у верхній частині зовнішнього ядра, що викликає утворення кристалів кремнезему. Піднявшись у мантію, ці кристали змінюють щільність шару рідкого металу та сейсмічні швидкості, що узгоджується з раніше виявленими сейсмологами аномаліями.

Ден Шим, один із провідних дослідників, зазначив: “Це відкриття змінює наше уявлення про взаємодію між ядром і мантією Землі. Наше дослідження показує, що ця взаємодія більш значуща і динамічна, ніж ми думали”.

Дослідження відкриває нові горизонти для розуміння внутрішніх механізмів Землі та їхнього впливу на геохімічні цикли в масштабах усієї планети.

Категорія: Новини світу | Переглядів: 473 | Додав: news | Теги: ядро, земля, зміна, склад | Рейтинг: 5.0/1